02 oktober 2018: Vanaf maart 1997 tot februari 2004 heeft Jos Lichtenberg een meer bedrijfskundige bijdrage over productontwikkeling geschreven in de Booosting nieuwsbrieven. Hier treft u een overzicht van deze rubriek aan.
Totaaloverzicht rubriek Produktontwikkeling van Jos Lichtenberg
01. Productontwikkeling & organisatie
02. Het succes van ondernemers
03. Probleem & oplossing
04. Het product als verpakking van kennis
05. De uitdaging van de afbouwpuzzel
06. De rol van emotie
07. Inspiratie inbouwen
08. Zooontjens
09. Genius
10. Bouwmarketing? (1)
11. Bouwmarketing? (2)
12. Bouwmarketing? (3)
13. Productontwikkeling: hoe lang kun je het uitstellen?
14. Productontwikkeling: productdiffusie als kritische succesfactor
15. Productontwikkeling: Du Beau
16. Bouwmarketing (4)
17. Plafonds
18. Succesfactoren (1)
19. Succesfactoren (2)
20. Succesfactoren (3)
21. Een gezonde dosis naïviteit?
22. De bouwkluwen
23. Een voorbeeld van demontabel bouwen: vast en toch los
24. Productontwikkeling en de consument
25. Productontwikkeling in de industrie = techniek + marketing. Wie vult dat in?
26. De overheidshobbel
27. Persoonlijk wonen als drive voor de intrede van marketing in de bouw
28. Conceptueel ontwikkelen vs 'Development by addition'
29. De auto-industrie als innovatieprikkel voor persoonlijk wonen
30. De opmars van de cataloguswoning
31. Ha die massa!
32. Vernieuwing geremd door grondschaarste
33. Slim Bouwen (1)
34. Slim Bouwen (2)
35. Over productontwikkeling, marketing en passie
36. Innovatie als core-business
Ter gelegenheid van zijn afscheid van het Booostingbestuur zijn deze rubrieken van/voor Jos gebundeld in een speciale uitgave. Deze Booosting Special Produktontwikkeling is niet meer als paper verkrijgbaar, hier de digitale versie Produktontwikkeling.
Jos Lichtenberg was vanaf april 1996 drie jaar algemeen bestuurslid van Booosting. Aansluitend vervulde hij de voorzittersrol tot zijn benoeming als Hoogleraar Produktontwikkeling aan de TU/e faculteit Bouwkunde begin 2004.