Ontvang onze nieuwsbrief:

Verslag 1e Looop Research bij Rockwool

Een Looop Research is onderdeel van Booosting Internal en de SBT regeling van Min EZ

01 maart 1995: Op 16 februari 1995 werd de eerste Looop Research georganiseerd als onderdeel van Booosting Internal en in het kader van de subsidieregeling branchecentra voor technologie.


Verslag 1e Booosting Looop Research bij Rockwool


Bijeengebracht door ondergetekende zat een viertal marketing- en/of productmanagers (een vijfde moest wegens ziekte verstek laten gaan) te wachten op de dingen die komen zouden.
Paul Balvers ('bouw'), Guy Geuskem ('Rockfon', akoestische plafonds), Jan Holtslag ('Rockpanel' gevelbeplating) en Johan Riezebos ('Conrock') hadden een stemming die varieerde van 'baat-het-niet-dan-schaad het niet’ tot 'gaat-dit-het-helemaal-worden ...?'.

 

i-thema Rockwool, geen gezicht
Na elkaar melden zich de leden van het Booosting-team, die Rockwool onder de Looop kwamen nemen.

Het 'i-thema' zou zijn: 'Rockwool, geen gezicht'. Voor degenen die onbekend zijn met het fenomeen 'i-thema' zij vermeld, dat afhankelijk van de invalshoek, gemoedsgesteldheid of functie de 'i' staat voor: 'irriterend, imposant, innovatief, inspirerend, industrieel, impulsief, idealistisch, illegaal, isolerend of idioot'.


Onder leiding van super-Ioooper Jan Westra brachten de aanwezige heren en dame, te weten Gerbrand Bas (Holland Processing), Arno AI (Pieterman Hardglas), Ad Tuns (Tuns+Horsting) en Anneke (Booosting) van Dijk het geschut in stelling. In snel tempo, soms van de hak op de tak, altijd opbouwend en vaak verrassend of origineel, vuurden ze hun kritieken, meningen en ideeën af op de steeds enthousiaster reagerende Rockwoolers.


Uit de stroom van ideeën en produktvoorstellen werden er uiteindelijk vijf geselecteerd, die door Rockwool verder besproken zouden worden. Na schifting bleven er drie over, om uit te werken.
1. Struktuur van Rockwool zichtbaar maken in het produkt middels een soort 'verglazing' van de basisplaat of door het 'onafgewerkt' toepassen van Rockpanel.
2. Trioblok als bouwelement. M .b.v. harde buitenzijden een bouwelement maken van alleen steenwol.
3. Produkten uit de mal. Vormstukken maken door de wol pas te laten uitharden nadat het in een mal is geperst. Het is verrassend om te zien, hoe het bedrijf Rockwool, dat goede marktcontacten heeft en regelmatig met nieuwe, innovatieve of verbeterde produkten naar buiten komt, door deze Looop-bijeenkomst op nieuwe terreinen werd gewezen en frisse ideeën binnenkreeg. Zo deze al niet direkt tot resultaten leiden, dan stimuleren ze toch de creativiteit en vergroten het inzicht in de marktbehoefte.

 

Het op deze manier bezig zijn met het onder de Looop nemen van bedrijf en produkten is daarom aan te bevelen voor iedereen die niet stil wil blijven staan, maar bereid is een positief kritische blik over zijn werkterrein te laten gaan.

Kortom: Looop moet, want looop doet je goed!


Johan Riezebos Rockwool

 

aankondiging Looop Research Rockwool

Naam:
Email:
Titel:
Commentaar:
Capcha:
Booosting platform voor koplopers in bouwinnovatie | T 06-2211 4701 | E info@booosting.nl | W www.booosting.nl