Ontvang onze nieuwsbrief:

Innovatiecatalogus 2012

Atto Hartsta

06 februari 2012: Atto Harsta, bouwinnovator en Booosting aangeslotene pur sang over het innoveren en het waarom.


Wie zijn de belangrijkste actoren?

Bouwbedrijven, leveranciers, onderzoeksinstellingen, opdrachtgevers?


"In eerste instantie wordt innovatie in de bouw meestal ingegeven door partijen buiten de sector zelf. Partijen die nieuwe visies en ontwikkelingen enorm snel incorporeren en daar op eigen wijze uiting aan geven. Kunstenaars en vormgevers zijn daar heel goed in. Via de overheid en onderzoekssinstellingen wordt daar vervolgens richting aan gegeven. Heel langzaam zullen die inzichten door een paar innovators in de markt worden opgepakt, veelal architecten, ambitieuze opdrachtgevers en enkele bevlogen MKB-ers met visionaire leiders. De grootbedrijven in de bouw zijn niet alleen traag maar kenmerken zich veelal door een ongelofelijk gebrek aan visie en strategie; zij volgen dan ook als allerlaatste.
Positieve uitzondering is de situatie waarin architecten met toeleveranciers projectgebonden gaan innoveren (de Booosting gedachte). Daardoor kunnen mooie dingen ontstaan.”

 

Voor het gehele interview klik hier.

Catalogus bestellen? klik hier.

 

Naam:
Email:
Titel:
Commentaar:
Capcha:
Booosting platform voor koplopers in bouwinnovatie | T 06-2211 4701 | E info@booosting.nl | W www.booosting.nl