Ontvang onze nieuwsbrief:
Zeilwedstrijd

Nederlandse Bouwregatta 2009

vrijdag 04 september 2009 / 09:00 - 17:00
IJsselmeer, vanuit Haven Enkhuizen > bekijk op de innovatiekaart
Gratis voor aangeslotenen, studenten & pers, €900.00 (pp) voor niet-aangeslotenen
Organisatie: Berend Groeneveld

‘Innovatie loont’ Booosting stimuleert innovatie op de Bouwregatta 2009


De Nederlandse Bouw Regatta 2009, het sportieve zeilevenement voor roergangers in de bouw was dit jaar een stormachtig topevenement. Booosting platform voor koplopers in bouwinnovatie was daar mede veroorzaker van. De Booosting Booot en haar team gaven een innovatie-impuls af met haar opzienbarende optreden.

Booosting charterde voor deze zeilwedstrijd Nederlands snelste en meest vooruitstrevende schip de TeamHeiner 38 (TH38), een verbeterde en verkleinde versie van de ABNAMRO V-70 generatie. Dit is het type schip dat in de Volvo Ocean Race van 2005/2006 eerste werd. Met de TH38 worden de innovaties (kantelkiel, elektramotor, rompvorm, materialisering) doorgezet in een kleinere boot. De Team Heiner 38 kan sneller dan de wind varen. Het Booosting team bestond uit een mooie mix van de Booosting aangeslotenen; ontwerpers, adviseurs, toeleveranciers en aannemers en bewezen dat samenwerking en vernieuwing de sleutelfactoren voor succes zijn op het land en op het water.


Innovatie loont is het motto dat Booosting sinds jaren hanteert. In de zeilsport is dat overduidelijk. Innoveren is daar van levensbelang. En ondanks dat het officiële wedstrijdprogramma vanwege de storm moest worden afgeblazen kon Booosting laten zien dat dat onder alle omstandigheden geldt. De Booosting Booot was met afstand de snelste en meest opvallende verschijning.

Voor dat laatste kreeg ze een 2e prijs: best geklede team en meest opvallendste schip.

De Booosting boootschap werd alle andere deelnemers (44 roergangers) duidelijk. Innovatieve partijen in de bouw zullen onder alle omstandigheden beter presteren dan bedrijven die op hun oude vertrouwde wijze doorbouwen. Innovatie geeft een voorsprong op je concurrenten die juist in tijden van economische recessie het verschil uitmaakt.

 

Film BOOOT 2009:

 

 

Booosting kijkt vol verwachting en vertrouwen uit naar de 4e editie van dit sportieve bouwevenement in 2010.

 

Eerst oefenen met Roy Heiner (himself)
Booosting platform voor koplopers in bouwinnovatie | T 06-2211 4701 | E info@booosting.nl | W www.booosting.nl